Vandaag nog bezorgd

Veelgestelde vragen

Hieronder hebben we de meest gestelde vragen van onze klanten verzameld en vindt u alle antwoorden op vragen die u voor of tijdens het bestellen zou kunnen tegenkomen. Staat uw vraag er niet tussen? U kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder!

Producten besteld op werkdagen vóór 14:00 uur of op zaterdag voor 12:00 uur kunt u nog dezelfde dag laten bezorgen. In sommige gevallen leveren we zelfs op zondag, dit wordt in dat geval speciaal aangegeven. Voor bestellingen binnen veel Europese landen kunnen we ook nog dezelfde dag leveren. Buiten Europa leveren we de eerstvolgende dag. Dit wordt specifiek aangegeven tijdens het bestellen. Voor brievenbusbloemen hebben we helaas geen zelfde dag bezorging.

Een product bestellen via onze website werkt als volgt:

Stap 1: Kies een product naar wens, kies het gewenste formaat/bedrag, klik op 'Voeg toe aan winkelmand' om door te gaan naar de winkelwagen. Klik vervolgens op 'Ga verder'.

Stap 2: Vul hier de gegevens van de ontvanger in.

Stap 3: Kies hier ook eventuele extra's als cellofaan, bloemenvoedsel, vazen, enzovoort.

Stap 4: kies de betaalmethode en maak de bestelling af. Je ontvangt naderhand ook altijd een bevestiging per email.

De gegevens die je invoert tijdens het bestellen (van jezelf en de ontvanger van de bloemen) worden nooit aan derden verstrekt. Het bestellen en betalen op onze website verloopt via een beveiligd platform (SSL, een veelgebruikt beveilingssysteem).

We zullen je emailadres gebruiken om je een orderbevestiging te sturen na het afronden van de bestelling. Indien je je aanmeldt voor onze nieuwsbrief ontvang je daarnaast aanbiedingen en nieuws op je opgegeven emailadres. Daarnaast ontvang je eenmalig een email na afloop van je bestelling van Trustpilot (voor het geven van een review over het bestellen op onze website). Eventueel gebruiken we je telefoonnummer om contact op te nemen over de levering of behandeling van je bestelling. Het is mogelijk dat de bloemist contact opneemt met de ontvanger van de bloemen met betrekking tot de levering. 

Ja, je kunt ook anoniem een bloemetje laten bezorgen. Alleen de tekst die je intypt in het veld "Kaarttekst" komt terecht bij de ontvanger van de bloemen. Je naam en adres worden niet doorgegeven. 

Heb je een bepaald product in gedachte dat je niet direct kan terugvinden op de website? Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice om je specifieke wensen door te geven en te vragen wat er mogelijk is. Wij zoeken dan met je naar een gepaste oplossing.

Je kunt bij Euroflorist diverse bijproducten uitkiezen om je bloemencadeau nóg completer te maken. Bij boeketten kun je bijvoorbeeld een vaas, cellofaan en een luxe kaart selecteren en daarnaast ook een doosje chocolade, een fles wijn of champagne en een teddybeer. Bekijk onze cadeausets voor een overzicht aan mogelijkheden.
Ja, na het plaatsen van je bestelling als de betaling afgerond is, verschijnt een bevestiging op het scherm. Ook ontvang je een bevestigingsemail met daarin alle gegevens van je order, inclusief het ordernummer. Bewaar deze gegevens goed. Als je achteraf vragen hebt, kun je ons altijd benaderen onder vermelding van je ordernummer.

Heb je geen bedankje ontvangen van de ontvanger van de bloemen? Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice, zodat we voor je nakijken wanneer je boeket geleverd is.  

Indien je een kortingscode hebt ontvangen, kun je deze invoeren bij Stap 1 (de winkelwagen) of Stap 4 (het betaalproces). Klik op 'Ik heb een kortingscode'. Vul de code in voordat je de betaalmethode kiest, klik op "Activeren" en de korting wordt automatisch doorberekend.

Je kunt op onze website betalen met iDeal, credit card (VISA, Mastercard, American express), via Paypal en op rekening. De betalingen vinden plaats op een beveiligd betaalplatform. Je gegevens wordt nooit aan derden verstrekt. Betalingen op rekening vinden plaats via onze partner Klarna en zijn gebonden aan een limiet van €200,-.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Specifiek voor bloemen bieden wij zeven dagen versgarantie. Klik hier voor meer informatie over deze versgarantie

Alle bij ons aangesloten bloemisten accepteren de Euroflorist Cadeau Kaart en dienen te allen tijde uw Cadeau Kaart in te nemen. Plastic cadeaukaarten kun je alleen bij een bloemist inleveren, houten cadeaubonnen kun je ook online op de website verzilveren.

De Cadeau Kaart met het bedrag in Euro's is in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, België, Luxemburg en natuurlijk in Nederland bij de bij Euroflorist aangesloten bloemisten te verzilveren. In Scandinavië wordt ook een Cadeau Kaart gehanteerd met het bedrag in Kronen. Deze Cadeau Kaart is inwisselbaar bij de aangesloten bloemisten in Zweden, Denemarken en Noorwegen.
Wij hanteren 3 verschillende prijzen voor de boeketten genaamd kleiner, normaal en groter. De maat verandert evenredig met de prijs en bevat meer of minder bloemen. De getoonde afbeelding staat voor het normale boeket. Formaat kleiner zal in de regel minder bloemen bevatten, groter zal in de regel meer bloemen bevatten. Het exacte aantal gebruikte bloemen kan varieren in verband met seizoensinvloeden en dagelijke veranderingen in inkoopprijzen van de bloemen. Echter wij garanderen dat kleur, vorm en waarde altijd zo gelijk mogelijk zijn als getoonde afbeelding.

Over het algemeen garanderen wij geen leveringen op zon- en feestdagen. Overigens zijn er uitzonderingen, waardoor we op Moederdag bijvoorbeeld wel leveren op zondag. Dit wordt tijdens het bestelproces aangegeven.

Bloemen, fruitmanden en andere producten zijn uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht wanneer deze kunnen bederven binnen de bedenktermijn. Wij geven echter wel zeven dagen versgarantie. Alle door Euroflorist geleverde bloemen behoren na zeven dagen nog vers in de vaas te staan. Mocht dit niet het geval zijn, dan vragen wij je een foto van het boeket naar info@euroflorist.nl te sturen. Een medewerker neemt contact met je op en samen wordt er vervolgens naar een passende oplossing. Meer informatie over het retourneren van andere producten vind je https://www.euroflorist.nl/retourneren-cn938.

Deze website gebruikt cookies. Deze cookies zijn niet schadelijk en zijn volledig zonder risico voor uw gegevens, uw computer of uw surfgedrag. Lees ook ons cookie beleid voor meer informatie.

Controleer of je de juiste gegevens hebt ingevuld. Je gebruikersnaam is gelijk aan je email-adres en het wachtwoord is persoonlijk. Indien je gebruik maakt van een oud email-adres die niet meer in gebruik is neem dan even contact op met onze klantenservice. Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op de link en je wachtwoord wordt zo spoedig mogelijk via email toegezonden.

Vervelend dat er iets fout is gegaan! Onze klantenservice staat klaar om je te helpen. Indien je bestelling niet is bezorgd heb je 30 dagen de tijd om hierover contact met ons op te nemen. Heb je een andere klacht, zoals over de versheid van de bloemen of een afwijkend boeket, neem dan binnen 7 dagen na de bezorging contact op. Stuur in dit soort gevallen een email naar info@euroflorist.nl, om je klacht zo snel mogelijk te kunnen behandelen kun je het beste je Betaal-ID en foto's van het bezorgde boeket meesturen. Telefonisch contact opnemen kan natuurlijk ook: 020 702 8100. Meer informatie over onze klachtenprocedure kun je hier vinden: https://www.euroflorist.nl/klachtenprocedure-cn752

Ja, als uw order geannuleerd wordt gaan wij over tot volledige terugbetaling van het bedrag. Houd u er rekening mee dat het 3 tot 10 werkdagen kan duren voordat u het geld op uw rekening heeft staan.

U kunt in dit geval het beste zo snel mogelijk telefonisch contact opnemen met onze klantenservice die kan helpen om een passende oplossing te vinden. Als de bloemist uw bestelling al heeft klaargemaakt kan de bestelling mogelijk niet meer gewijzigd worden.

U kunt een internationale bestelling plaatsen door naar de optie 'internationaal versturen' te gaan. U kiest dan het land van uw keuze en kiest één van de boeketten die u dan in het scherm ziet verschijnen. Bij het invullen van de gegevens van de ontvanger zult u zien dat het een internationaal land betreft.

Indien u een bestelling namens een bedrijf wilt plaatsen adviseren wij u een zakelijk account aan te maken op onze website. U dient dan rechtsboven op 'ga naar zakelijk' te klikken en vervolgens de verdere stappen te nemen. U kunt ook zonder een zakelijk account een bestelling plaatsen. U klikt in dat geval op 'doorgaan zonder in te loggen'. De website waar u naartoe wordt geleid is aangepast voor bedrijven en is onderdeel van Euroflorist België.

U kunt meerdere producten bestellen voor 1 ontvanger. Als u bestellingen voor meer dan 1 ontvanger wilt plaatsen dient u voor elke ontvanger een aparte bestelling te plaatsen.

Uw ordernummer kunt u vinden in de bevestigingsmail die u heeft ontvangen na het plaatsen van uw bestelling. Dit nummer begint met een NL of RB en is gevolgd door 6 nummers.

U kunt zelf een bloemist kiezen om uw bestelling te leveren als deze is aangesloten bij Euroflorist. U kunt dit aangeven bij het invullen van de verzenddetails van uw bestelling onder 'instructies voor bloemist'. Wij kunnen echter niet garanderen dat de gekozen bloemist uw bestelling daadwerkelijk kan leveren. Er moet in dit geval rekening worden gehouden met de openingstijden van de gekozen bloemist, de beschikbaarheid van de bloemen die u wilt bestellen en of de bloemist de gelegenheid heeft om te bezorgen.

Vanwege privacy redenen is het verstrekken van de persoonsgegevens van een verzender van bloemen niet toegestaan tenzij deze uitdrukkelijke toestemming voor geeft. U kunt contact met ons opnemen zodat wij de verzender om toestemming kunnen vragen.

U kunt alleen een BTW opgave krijgen als de levering van de bestelling binnen Nederland plaatsvindt. Indien de levering in het buitenland is kan er geen BTW opgave worden verstrekt.

Trustpilot is de website waarop u een review kunt plaatsen van de diensten van Euroflorist. Na het plaatsen van een bestelling ontvangt u automatisch een bericht met een uitnodiging voor Trustpilot. U wordt geadviseerd deze review te plaatsen nadat uw bestelling geleverd is.

U kunt in dit geval het beste zo snel mogelijk telefonisch contact opnemen met onze klantenservice die kan helpen om een passende oplossing te vinden. Als de bloemist uw bestelling al heeft klaargemaakt kan de bestelling mogelijk niet meer gewijzigd worden. Hierdoor kunnen er geen garanties worden gegeven dat de kaarttekst daadwerkelijk gewijzigd kan worden.

U kunt in dit geval het beste zo snel mogelijk telefonisch contact opnemen met onze klantenservice die kan helpen om een passende oplossing te vinden. Als de bloemist uw bestelling al heeft klaargemaakt kan de bestelling mogelijk niet meer gewijzigd worden.

Bij het plaatsen van de bestelling kunt u bij het kiezen van de betaalmethode kiezen voor het betalen op rekening. Klik dan op 'factuur'. Vul de gegevens in voor de facturering.

Klik rechtsboven op 'mijn account'. Vul uw e-mailadres en kies een wachtwoord onder 'Aanmelden'. Vergeet niet uw wachtwoord te bevestigen. Klik vervolgens op 'Registreren'. Hierna ontvangt u een bevestiging via e-mail.

Klik op onze website onder 'lokaal versturen' op 'Bloemist zoeken'. U kunt per stad zien welke bloemisten er aangesloten zijn. Tevens kunt u een bloemist per stad, postcode of naam zoeken.

Staat je vraag hier niet tussen? Aarzel dan niet om ons te bellen via 020 702 81 00. Van maandag tot en met vrijdag zijn wij bereikbaar tussen 09:00 uur en 18:00 uur en op zaterdag van 09:00 uur tot 13:00 uur. Tevens kun je ons ook per mail bereiken, via info@euroflorist.nl. Wij helpen je graag verder!

Kundservice